Działania polskiego biznesu w obszarze CSR często traktowane są jako forma kryptoreklamy, co nie spotyka się z przychylnością opinii społecznej i mediów. Zdaniem Krajowej Izby Gospodarczej jednym z głównych powodów tej sytuacji jest brak odpowiedniej komunikacji między światem biznesu i mediów. Te właśnie względy spowodowały, że Krajowa Izba Gospodarcza zorganizowała wczoraj konferencję „Odpowiedzialny biznes - odpowiedzialna promocja? Jak informować w mediach o aktywności CSR?”. W trakcie debaty przedstawiono m.in. opinie przedstawicieli mediów na temat ich roli przy projektach społecznie odpowiedzialnych.
Jednym z prelegentów był Wiktor Świetlik, którego zdaniem CSR musi istnieć, bo „jest wpisany w system. Musi być przy tym efektywnie wykorzystywany”.
Oprócz niego udział w dyskusji wzięli:
Andrzej Arendarski, Prezes Krajowej Izby Gospodarczej,
Mieczysław Bąk – z-ca Sekretarza Generalnego KIG, Biuro Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”
ze strony mediów:
Andrzej Godlewski – z-ca dyrektora TVP 1,
Hubert Biskupski – z-ca redaktora naczelnego Super Expressu,
Marcin Piasecki – wydawca Dziennik Gazeta Prawna,
Wojciech Szeląg – szef redakcji ekonomicznej Polsat News,
Maciej Głogowski – szef redakcji ekonomicznej TOK FM.